Anton Becker

Underligt

Publicerad 2014-04-10 20:30:00 i Allmänt,

Det är underligt hur välvilliga tankar om allas lika värde och rättvisa - Kan skapa så mycket motstånd och arga reaktioner. Helt sjukt om ni frågar mig. Jag kan inte i mina vildaste fantasier förstå varför folk blir arga och slänger ur sig kommentarer som "din lilla horunge" och försöker rätta mig, för att de inte håller med? Nu snackar jag om inlägget "uthängd" som jag publicerade tidigare idag. Varför försvarar man något som är så uppenbart fel? Jag är inte dum och fattar väll också att det var menat lite på skämt, för att få likes or whatever, men det är fortfarande inte okej på något sätt. Jag ändrar mig inte angående detta.
 
Nu ska jag trycka i mig mat framför tv'n. God kväll!

Kommentarer

Postat av: Mew

Publicerad 2014-04-10 21:13:35

Du är bäst <3

Postat av: Kalle

Publicerad 2014-04-10 23:41:23

Bara för att du tog ett skämt seriöst, så gör det inte killen till en manschauvinist.
Det är det som är grejen med det hela.

Du verkar vara rätt osäker på dig själv (visst, det är vi alla).

Men du borde tänka igenom vad du gör nästa gång, du hjälper mer att hålla chauvinism levande än att sudda ut det.

För när du säger till någon att dem har ett dåligt beteende, så ber du dem indirekt att lösa det beteendet.
Det är din plikt som medborgare, det tycker jag med, livet är en stor paj och vi alla måste hjälpa till att laga den.

Men när du ber någon som möjligtvis inte hade något elakt i hjärtat mot kvinnor, så kommer han istället att få en dålig bild av kvinnor och människor som försvar dem. Du ger han en bild av att människor som försvarar kvinnor är översittare som hänger ut människor på nätet?

Morgan Freeman sa att lösningen på racism var att sluta prata om det.

Psilocybin har hjälpt mig enormt mycket att känna kärlek till människor, du borde pröva detsamma, för du utstrålar en otroligt bitter attityd.

Om han inte ska få dra kvinnoskämt (även om dem är väldigt dåliga). Då ska du heller inte få räcka fingret till mig via en bild.

All lycka i livet!

Postat av: Emil

Publicerad 2014-04-10 23:57:05

Anton. Gör om, gör rätt. Sluta hänga ut folk, troll.

Svar: Fast egentligen hänger jag ju inte ut honom, när han själv skrivit statusen öppet för alla att se. Man kan se den även fast man inte är vän med honom på Facebook, vilket jag inte längre är. Då får man också räkna med att det kan komma reaktioner och att alla inte håller med. Jag vet inte vad du tycker är rätt, men jag anser att jag gjort helt rätt :)
Anton Becker

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-11 00:46:12

Du borde va med i debatt :)

Postat av: Medvetanden

Publicerad 2014-04-11 04:54:44

Det kan nog behövas en upplyst kommentar.

För det första så finns det inget som är lika orättvist som att behandla alla lika. Alla är faktiskt olika, och därmed kräver särskilld behandling. Alla delar inte samma svagheter som dig, varken styrkor.

Och det andra med hans statusuppdatering. Så måste du förstå att det är något som faktiskt är sant, för vissa, men inte alla. Det är när man tror det skulle vara till en regel som att "behandla alla lika" det går till överdrift, och blir väldigt fel. Vissa tjejer fungerar faktiskt så. Det kan du aldrig säga emot. Men konstatera att jag faktiskt menar VISSA.. för det finns också de andra som t.ex aldrig träffar en kille igen om han inte ligger med henne första träffen... betyder det då att man ska försöka få ligg på första träffen med alla tjejer man träffar? Nej.. summan av det hela betyder faktiskt att man behöver komma till samfund med hur man själv faktiskt vill ha det. Och inte köra över andra för det.

Och liksom... inte för att låta alldeles för påpekande men en annan människas livsåskådning är någon man faktiskt behöver respektera, för det finns en viss sanning i det. Likasåväl som du inte förstår honom, må inte de beteendet kanske vara något du eller din omgivning fått träffa på än. Du måste också tänka på att ditt, eran utseende och utstrålning drar till sig den verklighetsbild du faktiskt får. Så det vill säga om du är homosexuell. Så kommer du aldrig o förstå hur den heterosexuella delen för män och kvinnor ser ut, på riktigt, i sin helhet! För dina känslor anspelar sig inte på samma co-relation och villkor.

Nästa gång du kritiserar någon för deras verklighetsbild så måste du faktiskt förstå deras åskådning är ett bevis på verklighet. Det är din också. Och det finns de som skulle hålla med dig att det var smaklöst av honom. Men ärligt talat, så måste man förstå. Båda delar är minst lika verkliga, och någon som inte passar dig behöver du inte bry dig om. För det passar andra, och det ska man respektera dem för! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-15 16:27:16

Seriöst de flesta som kommenterar är ju dumma i huvudet.

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-15 16:30:41

Haha shit vad tröga alla är

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Anton Becker har varit flitig i sociala medier sedan 2008. Med en bakgrund som toppbloggare på Finest (Sveriges största nöjesportal) och med nära 2000 följare på Instagram, vet Anton hur man underhåller och vad som krävs i bloggvärlden. Denna blogg präglas av debattinlägg, personliga funderingar och vardagsglimtar. Vill du annonsera på bloggen? Kontakta: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Annonser



Annonser från BloggPartner




  • via RSS

  • Vardagsbetraktelser bloggar