Anton Becker

Uthängd

Publicerad 2014-04-10 16:00:00 i Allmänt,

 
Denna Facebook-status var det första jag såg när jag vaknade imorse. Jag tänkte att eftersom killen som skrev inte på något sätt valde att vara anonym, gjorde det heller inget att jag delade den vidare här i blogen. De efterföljande kommentarerna var precis lika illa, så jag borde egentligen tagit med dem också - Äkta Trolljägarna stil. Vad är det med människor idag egentligen och varför skriver folk sådant här utan eftertanke? Eller är det faktiskt med eftertanke? För då är det ju ännu värre. Jag förstår inte vart detta kommer från eller varför människor väljer att hitta på sådana här dumheter. Det är inte roligt, det är inte smart och det är definitivt inte sant. Tydligen var det många som tyckte det var oerhört fyndigt. Kränkande och vidrig syn på kvinnor skulle jag istället säga! Jag hoppas av hela mitt hjärta att den här killen aldrig mer får "doppa den".
 
Jag spyr upp maten av sådana här "skämt". Den senaste tiden har jag flitigt blockat personer på Facebook, pga sexistiska/rasistiska kommentarer.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-10 16:05:14

Fy fan!

Postat av: Kajsa Johansson

Publicerad 2014-04-10 16:14:57

Ingen trolljägar stil om du inte hänger ut någon specifik faktiskt.

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-10 16:18:20

Tror han bara vill ha uppmärksamhet o nu fick han ännu mer..

Postat av: Girlpower

Publicerad 2014-04-10 16:22:13

Den här bloggen <33333333

Postat av: Viktor funderaren johansson

Publicerad 2014-04-10 16:28:06

Åh jag är med på blogg :')
Bästa dagen på länge<3

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-10 16:30:36

Tappar hoppet om killar i Sverige när jag ser sånt här :( Vad blire

Postat av: din mammas älskare

Publicerad 2014-04-10 17:33:30

du är riktigt patetisk din lilla horunge

Postat av: Fanny

Publicerad 2014-04-10 17:51:19

Är det inte mer patetiskt att kalla nån horunge? -.- Shit väx upp!

Postat av: Calle

Publicerad 2014-04-10 18:10:30

Vad är det som är så hemskt med inlägget? Han talar ju sanning, väldigt många tjejer säger att de inte skulle ligga på första dejten utan att egentligen mena det.

Varför ska folk uppfatta sanning om sexistiskt?
Dessutom, varför är det så hemskt att en kille vill ligga med en tjej, är naturen too much for you?

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-10 18:26:46

Hur kan du hänga ut någon som inte är anonym?.............

Postat av: Benjy

Publicerad 2014-04-10 18:39:19

Kom igen!
Det killen skriver är ju en iakttagelse som han gjort, som dessutom jag också har lagt märke till.
Den är således inte ogrundad. Vad är det för fel med att människor analyserar det sociala samlivet/"spelet" som pågår runt omkring oss?
Jag tycker att du, Anton, är lite larvig, det är väl knappast sexistiskt med att påtala ett fenomen som faktiskt existerar. Det är som att jag skulle bli påhoppad för att jag skriver: "Det finns kvinnor som är prostituerade på en gata nära dig!".
I mina ögon är du bara en exhibitionistisk fjant som har gjort ett misslyckat försök att plocka pk-poäng.
Fail, som kidsen säger!

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-10 18:51:59

SÅ BRA INLÄGG!

Postat av: Charlyb

Publicerad 2014-04-10 19:11:28

Att du ens lägger energi på det? Låt han skriva vad han vill. Klarar du inte av att läsa hans status utan att ta illa upp så ta bort han. Bry dig om ditt eget och din patetiska blogg istället!

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-10 19:17:35

Mest patetiska inlägg jag läst på länge.
Det hela har inget med vidrig, kränkande syn på kvinnor att göra. Att kalla någons iakttagelse för detta är i princip som att säga att en stolt svensk är en rasist.. Och
Att en stolt straight är homofob etc
Shit va kass du är :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-10 19:46:04

Vad ni än säger har Anton rätt här och det är ni som är sorgliga som inte ser det. Varför kalla nån horunge för det? Pinsamma :)

Svar: Gullig du är! Jag är helt med dig.
Anton Becker

Postat av: Rob

Publicerad 2014-04-10 19:52:03

Hahah Vill inte veta hur mycket fritid du har om du väljer att blogga om denna status, get a life boi

Svar: Och du hade tid att reagera/kommentera mitt inlägg, eller hur?
Anton Becker

Postat av: KALLE

Publicerad 2014-04-10 21:19:58

ASSÅ kom igen!! Detta är rena rama sanningen!

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-10 21:44:47

Bara massa feminist fanskap som reagerar på detta!

Svar: Feminism är något väldigt positivt.
Anton Becker

Postat av: tjabba

Publicerad 2014-04-10 23:46:03

Jag kan hålla med dig om att det är lite lågt värde över killen, att skriva det över facebook som att han är någon form av fittans poseidon.

Dock faktumet att du leker hemvärn och hänger ut killen på din blogg, får dig att ha rätt lågt värde osså.

Sedan behöver inte herr poseidons inlägg vara elakt menat, det är lite hur man tolkar det.

Det kan vara så att han menar att fortsätt träffa henne så får du ligga och kan ditcha henne sen, visst.

men han kan också mena att utifrån en mans perspektiv så blir vi också utnyttjade av kvinnor, dels att dem ger medvetet falska signaler för att dem vill ha en kompis som är attraherade av dem och ger dem bekräftelse.

Sedan så finns det kvinnor också som bara vill att killen ska betala saker till henne, medans hon inte lyfter ett finger för han.

Du verkar vilja lägga dina inre problem på andra personer, vilket är trist.

Ha det bra!

Postat av: Tim

Publicerad 2014-04-11 00:41:21

Go Anton, it's your birthday! Jag håller med dig. Jävla synd att du är upptagen asså ;) Haha!

Postat av: Emma

Publicerad 2014-04-11 00:44:00

Hahahhahsha han skrev vad han vet av sin erfarenhet,,, å han har ju en viss sanningen i det han skrev,, du hade säkert inget å skriva om å var helt tom i huvet,, å sen blev du avundsjuk på killen å var tvungen att blanda dig i hans status haha

Postat av: Jennifer

Publicerad 2014-04-11 00:48:30

Heja dig!

Postat av: Felicia

Publicerad 2014-04-11 06:36:27

Hoppas du förstod att jag menade han som delade inlägget från början och inte du som har bloggen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Anton Becker har varit flitig i sociala medier sedan 2008. Med en bakgrund som toppbloggare på Finest (Sveriges största nöjesportal) och med nära 2000 följare på Instagram, vet Anton hur man underhåller och vad som krävs i bloggvärlden. Denna blogg präglas av debattinlägg, personliga funderingar och vardagsglimtar. Vill du annonsera på bloggen? Kontakta: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Annonser



Annonser från BloggPartner




  • via RSS

  • Vardagsbetraktelser bloggar